تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 بام ترمينالهاي 1 ، 2 و 4 فرودگاه مهرآباد به منظور آمادگي بيشتر براي مقابله با فصل سرما بهسازي شد.
بنابر گزارش روابط عمومي فرودگاه مهرآباد به اين منظور بيش از 14 هزار متر از اين اماكن طي دو ماه بهسازي و ايزوگام شد.
اجراي اين طرح 61 ميليون تومان هزينه در بر داشت

بر پایه خبری دیگر فرودگاه بين المللي مهرآباد در جهت همكاري هر چه بيشتر با اجراي طرح ملي هدفمندي يارانه ها و همچنين بهينه سازي و كاهش مصرف برق شهري در اماكن و محاوط فرودگاهي ، پروژه اي مهم با هدف گازرساني به دفاتر اداري و ساير مكان هاي خدماتي نظير پاركينگ هاي طبقاتي ، دفاتر شركت هاي هواپيمائي ، بانكها و ... را به انجام رساند .
طول انشعاب گاز در موارد ياد شده بالغ بر 500 متر و 42 عدد انتشعاب بوده است . لازم به ذكر است اين پروژه با هزينه اي به مبلغ 170 ميليون ريال از تاريخ 10/9/89 به مدت 35 با نظارت اداره فني و مهندسي فرودگاه بين المللي مهرآباد در تاريخ 15/10/89 به بهره برداري رسيد



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 

 روز دوشنبه بویینگ اعلام کرد که مجموعه دمهای بعضی از بویینگهای جدید نیاز به تعمیرات دارند و البته انها گفته اند که جای نگرانی نیست.

بویینگ 5 فروند 787 را از سپتامیر به شرکت ژاپنی All Nippon Airways تحویل داده است.و دها فروند دیگر ساخته شده نیاز به بررسی دارند تا نقص های ساخت انها رفع گردد.

به گفته بویینگ بازرسیها،حتی در 787 های تحویل داده شده به شرکت ژاپنی،صورت گرفت تا مشخص شود کدام یک از هواپیماها نیاز به تعمیرات دارند.
همچنین انها گفته اند نقص فنی دمها شامل مواد پرکننده بین بدنه(پوسته) هواپیما و اجزاهایی که تحت پوشش این مواد هستند نیز میشود.

خیلی از شرکتهای سازنده هواپیما بدنه(پوسته)هواپیما را از الومینیوم میسازند.787 اولین هواپیمایی است که پوسته ان کاملا از فیبر کربن ساخته شده است.که سبکتر،مقاوم تر و با تکولوژی پیشرفته تری نسبت به الومینیوم میباشد.

خطوط هوایی معمولا تمایل دارند از 787 هایی با ابعاد متوسط برای پروازهای طولانی و مسیرهای بیین المللی استفاده کنند.البته مشهود است که جای هواپیمای بزرگ را پر نمیکند.



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 

دوبار انصراف از تیک آف A380 کانتاس-لندن

تاریخ:11 فوریه 2012
شرکت:Qantas
نوع هواپیما:Airbus A380-800
شماره ثبت:VH-OQC
محل حادثه:لندن-انگلیس
شرح حادثه:
این هواپیما که با شماره پروازQF-10 با 435 مسافر از لندن به سمت سنگاپور درحال تیک آف بود به علت وجود مشکل در چرخش چرخ دماغه از تیک آف انصراف داد وباند را تخلیه کرد از طریق خزشراه N4W به سمت اپرون خزید(تکسی کرد)و بعد از 90 دقیقه دوباره برای تیک آف اقدام کرد و باز هم به دلیل همان مشکل از تیک آف انصراف داد.بعد از 4 ساعت هواپیما در سومین تلاش تیک آف کرد. 
کانتاس اعلام کرد که علت این رخداد بروز مشکل در سیستم چرخش چرخ جلو بود،در حالی که تعدادی از مسافرین در صفحات شخصی خوددر توئیتر اعلام کردند که هواپیما از خزشراه خارج و و قسمتی از آن وارد چمن اطراف آن شد.
داده های راداری اعلام می کند که هواپیما تمام مدت خزش روی خزش راه بوده است.



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : پنج شنبه 1 اسفند 1390برچسب:سوخت,هوانوردی,سالیانه,مصرف سوخت هوانوردی,خلبانی,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 

 

 سالانه بيش از يك ميليارد ليتر سوخت در صنعت هوانوردي مصرف مي شود

سالانه بيش از يك ميليارد ليتر سوخت در صنعت هوانوردي مصرف مي شود اين مطلبي است كه در اولين همايش ملي مديريت سوخت هوانوردي كه با هدف دستيابي به راهكارهاي علمي و عملي حوزه حمل و نقل هوايي، برقراري تعامل علمي بين بخش عمليات شركت‌هاي هواپيمايي و اقتصاد در صنعت هوايي همچنين دستيابي به آموزه‌هاي مديريت سوخت به منظور حفاظت محيط زيست و كاهش هزينه‌هاي تمام شده برگزار شد عنوان گرديد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري در اين همايش عبدالرحيمي رييس دانشكده صنعت هواپيمايي كشور با بيان اين‌كه سالانه حدود يك ميليارد و 95 ميليون ليتر سوخت در صنعت هوانوردي مصرف مي‌شود، بر اهميت به‌كارگيري روش‌هايي براي كاهش مصرف سوخت اشاره و اظهار كرد: بايد كاري كنيم تا اقتصاد رنجور صنعت هوانوردي بهبود يافته و به اقتصادي مطلوب و كارآمد تبديل شود.

 

وي با بيان اين‌كه صنعت هوانوردي در همه ابعاد در حال تغيير و تحول مثبت است گفت: قوانين و مقررات صنعت نيز در حال تغيير است و در اين راستا ارتقاي آگاهي از ضرورت‌هاي اساسي به‌شمار مي‌رود.

 

عبدالرحيمي با تاكيد بر اينكه دانشكده صنعت هوانوردي براي ارتقاي ايمني صنعت هوايي تلاش مي‌كند، افزود: دانشكده سعي دارد از طريق آموزش و پژوهش به توسعه پايدار صنعت كمك كند و در اين راستا به همكاري دست‌اندركاران اين بخش و به ويژه سازمان هواپيمايي كشوري نياز دارد.

 

رييس دانشكده صنعت هواپيمايي كشور در ادامه به مديريت سوخت در صنعت هوانوردي اشاره و اظهار كرد: سهم صنعت هوانوردي نسبت به توليد 30 ميليارد تن CO2(دي اكسيد كربن) دو درصد و معادل 649 ميليون تن است اما بازهم تلاش مي‌شود كه در راستاي كاهش آلودگي هوا اين سهم كاهش يابد.

 

وي با بيان اين‌كه سهم آلودگي زيست محيطي حمل و نقل هوايي نسبت به ساير مدل‌هاي حمل و نقل 12 درصد است، افزود: هواپيماهاي جديد با موتورهاي كارآمد ساخته شدند كه مصرف سوخت و آلودگي آن‌ها بسيار كم است.

 

عبدالرحيمي با بيان اين‌كه قيمت هر بشكه سوخت هواپيما 133 دلار است، گفت:‌ اين امر باعث شده تا سهم 13 درصدي هزينه سوخت در سال 2001 به 32 درصد بالغ شود و 32 ميليارد دلار به هزينه‌هاي سوخت شركت‌هاي هواپيمايي اضافه شود كه اين رقم بسيار قابل توجه است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه هزينه سوخت نسبت به سال گذشته 13.4 درصد افزايش يافته است، خاطرنشان كرد: روزانه سه الي سه ميليون و 500هزار ليتر مصرف سوخت در صنعت هوانوردي است كه در طول سال رقمي معادل يك ميليارد و 95 ميليون ليتر مي‌شود. اين درحالي است كه اگر بتوانيم با به كار گرفتن تكنيك‌هاي جديد مصرف سوخت را 10 درصد معادل 109 ميليون و 500 هزار ليتر كاهش دهيم آنگاه با در نظر گرفتن قيمت سوخت ليتري 400 تومان حدود 44 ميليارد تومان از محل كاهش مصرف سوخت صرفه‌جويي صورت مي‌گيرد.

 



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد
مرجع هوانوردی ایران و جهان. امید وارم توانسته باشم به شما کمک کنم. با ارسال نظر جهت بهتر شدن وبلاگ به من کمک کنید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع هوانوردی و هوافضای ایران و جهان و آدرس airplane.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Alternative content


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید