تاریخ : شنبه 10 دی 1390برچسب:نمایشگاه,هوانوردی,دبی,هواپیما,,
نویسنده : علیرضا فوادیان



  بالاخره نمایشگاه هوایی دبی آغاز شد و انجمن ایروسنتر همانند سال های گذشته گزارش های تصویری و مطالب خودش را که بوسیله اعضای عزیز جمع آوری شده را در اختیار همه دوستداران قرار میدهد.تلاش ما بر این بوده که از همه لحظه های این نمایشگاه گزارش تهیه کنیم و به طوری اطلاعات را ارائه بدیم که گویی تک تک کاربران در این نمایشگاه حضور داشتن.
حالا این که تا چقدر موفق خواهیم بود بستگی به رضایت شما اعضای عزیز داره.هر گونه درخواست یا انتقاد و پیشنهادی هم اگر هست حتما با مدیران در جریان بگذارید تا ما به اون صورتی که شما علاقمند هستید گزارش ها را ارائه بدیم.پیشا پیش بابت هر گونه ضعف و نقطه منفی عذرخواهی میکنیم و امیدواریم که رضایت شما عزیزان را تا حد بالایی جلب نمائیم.

با تشکر فراوان



نمایشگاه هوایی دبی 2011 روز ١٣ نوامبر رسما شروع به کار کرد.

این نمایشگاه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، نخست وزیر امارات متحده عربی ، و حاکم دبی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، ولیعهد ابوظبی و معاون عالی فرماندهی ارتش امارات متحده عربی و پادشاه اسپانیا به طور رسمی افتتاح شد.
این نمایشگاه در فرودگاه دبی تا روز پنج شنبه 17 نوامبر فعالیت خواهد کرد.

هیات افتتاح کننده نمایشگاه همچنین بازدیدی از بویینگ سی 17 نیروی هوایی امارات،بالگرد بلک هاوک گارد ریاست جمهوری امارات و بویینگ 737 از سری 800 flydubai و بویینگ 787 نیز داشتند.

جف جانسون معاون خاورمیانه شرکت بویینگ در مراسم افتتاح هدف این نمایشگاه را رونمایی بویینگ سی 17 نیروی هوایی امارات و بویینگ 787 اعلام کرد و خاطر نشان کرد که این نمایشگاه نمایانگر رابطه دوستانه امارات و آمریکاست.
امارات تا کنون چهار فروند بویینگ سی 17 دریافت کرده و همچنین بویینگ 787 هم برای اولین بار به خاورمیانه پر کشیده است.

نمایشگاه هوایی دبی امسال با پیش بینی 55000 بازدید در هفته برپا شده است که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه هوایی دبی در طی دوازده دوره این نمایشگاه بوده است.

هواپیمایی امارات در این نمایشگاه 50 فروند بویینگ 777 از سری 300 ای آر سفارش داده که مبلغ قرار داد آن بالغ بر 26 میلیارد دلار است و در تاریخ 95 ساله بویینگ با ارزش ترین قرارداد هواپیمای تجاری محسوب می شود.

در این روز همچنین به مناسبت چهلمین سال شکل گیری امارات متحده عربی گروه آکرباتیک Al Fursan با هواپیمای Alenia Aermacchi MB399 نمایش آکرباتیک هوایی برگزار کردند.

ترجمه شده توسط کاربر محترم IR BLUE SKY , منبع ترجمه : پایگاه اینترنتی نمایشگاه هوایی دبی



ايروسنتر : نمایشگاه هوایی دبی در عصر روز 5شنبه مورخ 17 نوامبر 2011 به پایان رسید.

این نمایشگاه در حالی به کار خود پایان داد که قراردادهای مختلف با مجموع مبلغی بالغ بر 63 میلیارد دلار در این نمایشگاه ثبت شد.
این قرارداد ها فقط به خرید هواپیما منتهی نشده و بخش های مختلف از جمله خدمات هوایی و برنامه های آموزشی را هم در بر گرفته.
رکورد جالبی هم در تعداد بازدید کننده گان از این نمایشگاه به جای ماند.تعداد کل بازدید کننده گان تا روز پایانی این نمایشگاه 56548 نفر بوده.
از قرارداد های خرید هواپیما میشود به خرید کلان شرکت هواپیمایی امارات و قطر اشاره کرد.
هواپیمایی امارات قرارداد 18 میلیارد دلاری برای خرید هواپیمای بوئینگ 777 امضا کرده.هواپیمایی قطر هم 80 فروند هواپیمای ارباس 320 و 5 فروند ارباس 380 سفارش داده است.
مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه از هم اکنون به فکر چگونه برگزار کردن نمایشگاه هوایی سال 2013 هستند.




  یک روز پس از اتمام نمایشگاه هوایی دبی,جنگنده ایتالیایی M-346 در کنار جزیره نخل در آب سقوط کرد.

این جنگنده یک روز پس از نمایشگاه عازم کشور خود بوده که به دلیل نقص فنی در دبی سقوط کرد.
دو خلبان این جنگنده به موقع از هواپیما خارج شده و از این حادثه جان سالم به در بردند.
این سقوط اگر در روز های نمایشگاه هوایی امارات اتفاق می افتاد,بی شک تاثیر منفی شدیدی در روند اجرای این نمایشگاه میگذاشت.

عکسی از این جنگنده:










تصاوير اختصاصي از نمايشگاه هوايي دبي 2011




















 



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : جمعه 20 آبان 1390برچسب:خلبان شهبازی,تقدیر,مراسم,تشکر,تقدر,مراسم تقدر,از,شهبازی,خلبان,
نویسنده : علیرضا فوادیان

ير راه و شهرسازي در قدرداني از كاپيتان شهبازي و خلبانان پرواز ۷۴۲ مسكو ـ تهران تصريح كرد: درايت و كارداني شما در فرود موفق با وجود نقص فني منجر به افتخارآفريني ديگري شد كه حتي دشمنان هميشه ناكام اين مرز و بوم را به تحسين و تمجيد واداشت.

وزير راه و شهرسازي در مراسمي كه در شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران برگزار شده بود از كاپيتان شهبازي، ديگر خلبانان ، خدمه پرواز و مهمانداران پرواز ۷۴۲ مسكو ـ تهران قدرداني كرد.

در اين مراسم وزير راه و شهرسازي، اقدام شجاعانه و مهارت خلبان شهبازي در به سلامت نشاندن هواپيماي بوئينگ ۷۲۷ و نجات جان مسافران پرواز مسكو-تهران را مورد تقدير قرار داد و گفت: به دنبال اين هستيم تا فراتر از سطح وزارتخانه هم از ايشان تجليل شود.

وي در ادامه به تحريم هاي ناجوانمردانه استكبار جهاني بر صنعت حمل و نقل هوايي ايران همچنين اقدامات اخير ياتا نسبت به شركت هاي هواپيمايي ايران اشاره كرد و اظهارداشت: با اين اقدام شجاعانه اسم شما در تاريخ ثبت خواهد شد و استكبار به جاي اينكه بپرسد بايد خجالت بكشد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه افزود: ما به فكر معيشت و عزتمندي شما هستيم و با هم عهد و پيمان ببنديم به اصولمان پايبند باشيم چرا كه ما كشوري هستيم داراي اصول و عقايد ارزشمند و هدف ما نيز فراهم نمودن زمينه خدمت از طريق شما به مردم است.

مهندس علي نيكزاد در اين مراسم يادآور شد: با وجود تحريم‌هاي دشمن توانسته‌ايم مشكلات بخش هوايي كشور را برطرف كنيم.

وي با اشاره به اينكه به دنبال عزتمندي و سربلندي كشور و مردم هستيم ،گفت: با مشكلات مقابله مي كنيم و به سرمنزل مقصود خواهيم رسيد.
نيكزاد افزود : دشمن از انسانيت بويي نبرده است و ما توانسته ايم بر تحريم هاي آنان غلبه كنيم.

همچنين در اين مراسم كاپيتان شهبازي خلبان بوئينگ پرواز ۷۴۲ مسكو ـ تهران گفت: با توكل بر خدا توانستيم اين فرود را انجام دهيم و اينكه اين كار بدون آسيب رساندن به جان كسي انجام گرفته در جهان بي نظير بوده است.

‌در پرواز بوئينگ ۷۴۲ مسكو ـ تهران (ششم آبان امسال) كه چرخ هاي جلوي هواپيما باز نشد ، خلبان شهبازي توانست با مهارت و بدون آسيب رساندن به سرنشينان ، هواپيما را با ۱۲۰ سرنشين به سلامت فرود آورد.

در لوح سپاس وزير راه و شهرسازي به كاپيتان شهبازي، ديگر خلبانان ، خدمه پرواز و مهمانداران پرواز ۷۴۲ مسكو ـ تهران آمده است: درايت و كارداني شما در فرود موفق پرواز مورخ ۲۶/۷/۹۰ هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، با وجود نقص فني منجر به افتخارآفريني ديگري شد كه در پرتو آن نام نيك نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و فرزندان متعهد و متخصصش را بار ديگر بر زبان ها جاري ساخت و حتي دشمنان هميشه ناكام اين مرز و بوم را به تحسين و تمجيد واداشت.

در ادامه اين لوح سپاس تاكيد شده است: بدينوسيله اززحمات و حسن تدبير جنابعالي و كليه كادر پروازي تشكر و قدرداني مي كنم و از خداوند متعال مسئلت دارم كه پيوسته در انجام ماموريت هاي محوله و خدمت به مردم كشور عزيزمان موفق و مؤيد باشيد.

كاپيتان هوشنگ شهبازي، خلباني است كه هواپيماي بوئينگ ۷۲۷ پرواز مسكو- تهران را بدون چرخ دماغه بر باند فرودگاه مهرآباد، فرود آورد.

اين پرواز در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقيقه از فرودگاه مسكو به مقصد تهران پرواز كرده بود و قرار بود در ساعت ۱۵ و ۲۰ دقيقه در فرودگاه امام برزمين بنشيند كه به دليل بروز نقص فني در ساعت ۱۶ در فرودگاه مهرآباد بر زمين نشست.

منبع: پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي

 

 




:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : جمعه 20 آبان 1390برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

جـــرس:
معاون وزارت راه و شهرسازی، از واگذاری کامل پروازهای داخلی به شرکت هواپیمایی قطر و آغاز قریب الوقوع اجرای این توافقنامه خبر داد.
 

به گزارش ایسنا، شهریار آفندی زاده، با اعلام این مطلب افزوده است که این شرکت قطری فقط از طریق شرکت‌های هواپیمایی ایرانی می‌تواند فعالیت کند و شرکت قطر ایرلاین فقط از هواپیماهای خود در مسیرهای داخلی ایران می تواند استفاده نماید.

معاون وزارت راه و شهرسازی گفته است که دلیل این اقدام، افزایش توانمندی شرکت های هواپیمایی داخلی است.

گفتنی است، ناوگان هوایی ایران به دلیل تحریم های پی در پی فرسوده و کهنه شده به طوری که هواپیماهای ایرانی به شکل متناوب با اشکالات جدی فنی مواجه می‌شوند.

در کنار این، ناکارآمدی و سقوط های مداوم هواپیماهای روسی نیز عملا نتوانسته جایگزین مناسبی برای هواپیمای های فرسوده ایرانی شود.

بر اساس گزارش ها قرار است هواپیماهای قطری که عمدتا هم از نوع بوئینگ است، با سوخت لیتری ۷۰۰ تومان در ایران پرواز کنند.

به گفته افندی، شرکت قطری حداکثر می‌توانند تا ۲۵ درصد قیمت بلیت خود را نسبت به بلیت پرواز های ایرانی افزایش دهند.

قیمت سوخت برای هواپیماهای ایرانی اخیرا از لیتری ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرده و به این ترتیب دولت به شرکت های هوایی اجازه داده تا ۱۴ درصد به قیمت بلیت های خود اضافه کنند.

پیشتر فرهاد پرورش، مدیر عامل هما، هوایپمایی جمهوری اسلامی، گفته بود که شرکت های قطری با توجه به توان بالا و تعداد کم پروازهای داخلی شان، علاقمند استفاده از بازار ایران بودند.

شرکت هواپیمایی قطرایرویز هم اکنون دارای ۹۷ هواپیمای بوئینگ و ایرباس است و ۱۸۲ هواپیمای جدید نیز سفارش داده است که به زودی به ناوگان هوایی این کشور اضافه خواهند شد. قطر هم اکنون پروازهای مستقیمی از دوحه به سه شهر مشهد، شیراز و تهران دارد.

در این رابطه مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی زاگرس که از حدود یکماه پیش از این سمت استعفا کرد در گفتگو با مهر با بیان اینکه "بعید می دانم که هواپیمایی قطر برای مدتی بخواهد هواپیماهایش را به ایران اجاره دهد"، گفت: هواپیمایی قطر به دنبال این است که هواپیماهای خود را صبح به ایران بفرستد تا پس از انجام پروازها دوباره برای شب به قطر برود و به این معناست تعداد پروازهای هواپیمایی قطر به ایران و بالعکس بیشتر خواهد شد.

مرتضی حسینی با اشاره به اینکه این شرکت هواپیمایی علاوه براینکه سهم زیادی از پروازهای شرکت های ایرانی به قطر را و برگشت از آن خود می کند، بیان کرد: در صورتیکه این شرکت با ورود هواپیماهای خود به ایران موافقت کند، هر پروازی را انجام نمی دهد و طبیعی است که مسیرهای خاصی مانند تهران-کیش، تهران-بندرعباس و یا پروازهای تهران- استانبول را برای پرواز انتخاب کند که این امر هم شرکت های هواپیمایی داخلی را با مشکل مواجه می کند.

وی به موضوع تحریم اشاره کرد و اظهار داشت: تحریم هواپیمایی ایران هم از مسایلی است که بطور حتم بر همکاری یک شرکت خارجی درایران تاثیر گذار است اما حتما دولتمردان هماهنگی های لازم را با این شرکت قطری انجام داده اند زیرا شرکت های دیگری هم هستند که تمایل به پرواز در ایران را دارند اما آنها هم می خواهند که هواپیماهایشان شب دوباره به کشورهای همسایه بازگردد.

این کارشناس صنعت هوایی افزود: زمانیکه یک هواپیما شب به کشور خود برگردد به این معناست که پروازهای بیشتری به مسیرش اضافه می شود و علاوه برآن مسیرها پرتردد مانند ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس را از شرکت های داخلی می گیرد.

امتیاز دهی جدید به قطری ها درحالیست که پیشتر در خبرها آمده بود برداشت قطری ها از میدان گازی مشترک در پارس جنوبی چندین برابر برداشت ایران بوده است. از این رو، قطری ها در سال های اخیر با یک برنامه ریزی دقیق و با همکاری شرکت های مهم نفت و گاز جهان، اقدام به استحصال گسترده گاز و میعانات گازی از این حوزه مشترک کرده اند. به طوری که در حال حاضر تنها از رهگذر صادرات گاز طبیعی مایع شده (LNG) حاصل از پارس جنوبی، قطری ها در سال قریب به ۴۰ میلیارد دلار سود خالص کسب می کنند.این در حالی است که در آمد ایران از این میدان گازی حدود ۱۰ میلیارد دلار است.و بر اساس برآوردی که انجام شده ایران بصورت تقریبی ۱۰ سال از قطر در این زمینه عقب است



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

آموزش کلیدهای Keyboard در شبیه ساز پرواز:

 
 
انتخاب موتور: E+1+2
روشن کردن موتور هواپیما بصورت خودکار: CTRL+E
توجه:  برخی از هواپیماها از طریق فوق روشن نمی شوند و می بایست به صورت دستی برای روشن کردن آن اقدام کرد.
 
افزایش سریع قدرت موتور: F4
کاهش سریع قدرت موتور: F1
افزایش پیوسته قدرت موتور: F3
کاهش پیوسته قدرت موتور: F2
باز کردن فلپ ها (بالچه ها) بصورت کامل: F8
جمع کردن فلپ ها بصورت کامل: F5
باز کردن فلپ ها به میزان دلخواه: F7
جمع کردن فلپ ها به میزان دلخواه: F6
دماغه هواپیما رو به پایین: 8Numpad
دماغه هواپیما رو به بالا: 2Numpad
گردش به سمت راست: 6Numpad
گردش به سمت چپ: 4Numpad
توجه: برای بالا بردن و پایین بردن دماغه و چرخش به سمت راست و چپ می بایست دکمه Num Lock شما خاموش باشد.
 
چرخش به سمت راست برروی زمین: 0Numpad
چرخش به سمت چپ برروی زمین: Enter Numpad
توجه: پس از چرخش برروی زمین با زدن 5Numpad هواپیما مسیر مورد نظر خود را ادامه می دهد و همین طور در آسمان به هنگام دور زدن با استفاده از 5Numpad می توانید هواپیما را به میزان چرخش دلخواه در هوا تنظیم نمائید.
 
بالا رفتن تریم ها: 1Numpad
پایین رفتن تریم ها: 7Numpad
ترمز چرخ سمت راست: F12
ترمز چرخ سمت چپ: F11
ترمز هر دو چرخ ها: . یا Period
ترمز کامل جهت پارک: CTRL+.
باز و بستن چرخ ها : G
باز کردن دستی چرخ ها: CTRL+G
توقف شبیه ساز پرواز: P
باز و بسته کردن صفحه مربوط به برج مراقبت:  پ فارسی یا ~
باز و بسته کردن امکانات موجود در هواپیما مانند GPS ، FMC و ... : Shift+1 ، Shift+2 و ...
روشن و خاموش کردن خلبان خودکار: Z
روشن و خاموش کردن کلیه چراغ هاL:
افزایش سرعت مجازی: R
روشن و خاموش کردن چراغ های فرود: CTRL+L
روشن و خاموش کردن چشمک زن: O
دید سمت راست: 6Numpad
دید سمت چپ: 4Numpad
دید عقب: 2Numpad
دید به سمت بالا در Virtual Cockpit: Shift +Enter
دید به سمت پایین در Virtual Cockpit : Enter + Backspace
توجه: برای انجام دید سمت چپ ، راست و ... می بایست دکمه Num Lock خود را روشن نمائید.
 
دید حالت های مختلف : S
باز کردن درب اصلی: Shift + E
باز کردن درب های دیگر :  Shift + E +2 و سپس 3
حرکت هواپیما به عقب: Shift + P
پاسخ گویی به برج مراقبت: 1 ، 2 و ...
توجه: برخی از افزودنی های شبیه ساز (هواپیماها) از سوی شرکت سازنده امکانات مختلفی را برای محصول خود در نظر گرفته اند از جمله پلکان ، باز شدن بدنه موتور و ...
برای استفاده از امکانات فوق می بایست وارد قسمت تنظیمات صفحه کلید شبیه ساز
(Setting + Control + Assignment Control ) شده و Wing fold/Unfold   را فعال سازید و همچنین اگر از هواپیمای کنکورد در شبیه ساز پرواز استفاده می کنید وارد قسمت فوق شده و تنظیمات مربوط به هواپیمای کنکورد را انجام دهید.

نوشته شده توسط: علیرضا فوادیان



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد
مرجع هوانوردی ایران و جهان. امید وارم توانسته باشم به شما کمک کنم. با ارسال نظر جهت بهتر شدن وبلاگ به من کمک کنید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع هوانوردی و هوافضای ایران و جهان و آدرس airplane.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Alternative content


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید